Konsep Pengurusan Grafik
Menurut Poh Swee Hiang (1997:87), pengurusan grafik atau Graphic
Organizer digunakan dengan meluas oleh Swartz & Parks (1994) dalam program
Penyebatian Pemikiran Kritis dan Kreatif dalam pengajaran konten. Pengurusan
grafik membantu guru atau pelajar memvisualkan bagaimana mereka berfikir
tentang konten atau isi kandungan sesuatu bidang kajian. Pengurusan grafik
merupakan pemetaan atau pola penyusunan yang boleh digunakan untuk mewakili
perhubungan antara maklumat-maklumat sesuatu idea.
1.PG Membanding Beza.
3.PG Meneliti Bahagian-bahagian Kecil
Dan Keseluruhan.
4.PG Menerangkan Sebab Dan Akibat.
5.PG Membuat Ramalan.
6.PG Membuat Periksa Andaian.
7.PG Menjana Idea.
8.PG Menyelesaikan Masalah.
PETA MINDA
PETA MINDA
No comments:
Post a Comment